Standard forretningsbetingelser
Standard forretningsbetingelser Revision 2021 version 1.
datalogostic.eu GmbH | CVR DE 259094226 | Graf-Zeppelin-Straße 8 | D-24941 Flensburg | Tyskland
Datalogistic.eu standardbetingelser
Disse betingelser er gældende for alle Datalogistic.eu’s abonnementstyper. Specifikke produkt- og ydelsesbestemmelser har forrang i forhold til bestemmelserne i disse standardbetingelser.
1. Parterne
1.1 Parterne i denne aftale om abonnement, ydelser eller services hos Datalogistic.eu er kunden og Datalogistic.eu. Er kunden en juridisk person/virksomhed, skal kunden ved aftaleindgåelse give Datalogistic.eu oplysning om virksomhedens navn, adresse, telefonnummer, kontaktperson og selskabsform.
1.2 Kunden må ikke, uden skriftlig tilladelse fra Datalogistic.eu, lade abonnementer overtage eller på anden måde lade andre disponere over abonnementet. Abonnementet må således ikke anvendes til formidling af indhold eller tjenester for andre end kundens eller dennes virksomhed. Datalogistic.eu tillader ikke overdragelse af abonnementsaftalen eller tilhørende ydelser til tredjemand.
1.3 Kunden har pligt til ved aftaleindgåelsen at oplyse korrekt firmanavn, navn, adresse, telefonnummer, CVR-nummer samt e-mailadresse, som herefter ligger til grund for aftaleforholdene. Ved ændringer af disse forhold skal kunden straks give Datalogistic.eu besked herom.
2. Fortrolighed
2.1 Oplysninger udleveret til kunden i forbindelse med oprettelse af abonnement er fortrolige og må ikke videregives til tredjepart. Bortkommer disse oplysninger, skal kunden kontakte Datalogistic.eu, hvorefter Datalogistic.eu vil fremsende oplysningerne på ny. Kunden bærer selv ansvaret ved eventuelt misbrug af disse oplysninger.
2.2 Kunden hæfter for alt forbrug på abonnementet. I tilfælde af tredjemands misbrug af kundens abonnement, påhviler det kunden at dokumentere dette. Ved mistanke om misbrug skal kunden straks underrette Datalogistic.eu.
2.3 Materiale til og fra kundens e-mail er fortroligt.
Datalogistic.eu er ikke berettiget til at læse eller på anden måde videregive information til tredjemand omkring aktiviteter i relation til kundens abonnement. Datalogistic.eu videregiver alene information, når dette kan kræves med henvisning til gyldig lovhjemmel af f.eks. myndigheder, domstole eller i tilfælde af lovovertrædelser.
3. Priser og betaling
3.1 Alle priser er angivet i DKK ekskl. tysk moms medmindre andet er angivet.
3.2 Eventuelle rejseudgifter eller andre udlæg faktureres efter regning.
3.3 Opdateringer på standardsoftware er gratis for abonnementskunder.
3.4 Systemtimer ved specielle ønsker eller nye takster faktureres efter normal sats 936 kr/time. Der faktureres pr påbegyndt ½ time.
3.5 Alle priser på levering er ”ab lager” (transportomkostninger kommer oveni).
3.6 Strøm, IP-telefoni og mobilabonnementer er ikke inkluderet i abonnementspriserne.
3.7 Datalogistic.eu fakturerer abonnement på alle produkter forud for den aftalte periode (normalt 1 måned ad gangen).
Timeydelser faktureres bagudrettet ugentligt.
3.8 Medmindre der er aftalt en bindingsperiode, kan alle abonnementer opsiges til udgangen af indeværende måned – forudbetalt abonnement refunderes ved opsigelse.
3.9 Abonnementet fornyes automatisk for en ny identisk periode, medmindre andet er aftalt.
3.10 Priserne er vejledende og der tages forbehold for prisændringer på markedet, der vil nødvendiggøre at gældende priser måtte ændres. Prisændringer vil være gældende fra næste abonnementsbetaling.
3.11 Datalogistic.eu giver 2% i kontantrabat (betaling af enhver faktura inden for 8 dage).
3.12 Rentelovens § 9a
Stk. 1. Fordringshaveren kan kræve, at skyldneren betaler fordringshaverens rimelige og relevante omkostninger ved udenretlig inddrivelse af fordringen, medmindre forsinkelsen med betalingen ikke beror på skyldnerens forhold.
Stk. 2. Stk. 1 kan ikke fraviges til skade for fordringshaveren ved aftale eller ved handelsbrug eller anden sædvane.
Stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler for, hvilke udgifter fordringshaveren kan kræve betalt efter stk. 1, med henblik på, at udgifterne skal være gennemsigtige og stå i passende forhold til fordringen, herunder regler om, at der ved fordringer inden for bestemte beløbsgrænser alene kan kræves betaling op til visse maksimumsbeløb.Stk. 4. For omkostninger ved retslig inddrivelse gælder retsplejelovens regler om sagsomkostninger.
3.13 Rentelovens § 9b
Ved forsinket betaling er Datalogistic.eu berettiget til at opkræve morarenter 2 % i henhold til rentelovens til en hver tid gældende bestemmelser herom, fra 14 dage efter betalingsfristens udløb og pr påbegyndt måned til og med den måned, hvor der sker betaling.
Stk. 1. Datalogistic.eu er berettiget til at opkræve gebyr ved udsendelse af rykkerbreve i forbindelse med manglende rettidig betaling. For rykkerskrivelser vedrørende fordringer kan Datalogistic.eu kræve et gebyr, jf. stk. 2, såfremt skrivelsen er fremsendt med rimelig grund (rykkergebyr). Datalogistic.eu kan endvidere kræve et gebyr, jf. stk. 3, for at anmode en anden om at inddrive fordringen på fordringshaverens vegne, såfremt dette er sket med rimelig grund (inkassogebyr).
Stk. 2. Der kan kræves et rykkergebyr på højst 100 kr. for hver rykkerskrivelse, dog højst for 3 skrivelser vedrørende samme ydelse. Har skyldneren inden for en sammenhængende periode til stadighed været i restance vedrørende samme skyldforhold, kan der uanset stk. 1. højst kræves rykkergebyr for 3 skrivelser vedrørende restancerne i den pågældende periode. Der kan kun kræves gebyr for rykkerskrivelser, som er sendt med mindst 10 dages mellemrum.
Stk. 3. Der kan kræves et inkassogebyr på højst 100 kr.
Stk. 4. Reglerne 1-3 kan ikke fraviges til skade for skyldneren ved aftale.
3.14 Inkassolovens § 10
Stk. 1. Før der overfor skyldneren må iværksættes andre foranstaltninger med henblik på inddrivelse af fordring, skal der til skyldneren være fremsendt en påkravsskrivelse, der opfylder betingelser i stk. 2 og 3, og den i stk. 3 nævnte frist skal være udløbet, jf. dog Inkassolovens § 11.
Stk. 2. I påkravsskrivelsen skal tydeligt angives alle oplysninger, som er nødvendige for skyldnerens bedømmelse af fordringen.
Stk. 3. I påkravsskrivelsen skal angives en frist, indenfor hvilken skyldneren kan indfri fordringen, uden at der foretages foranstaltninger, hvorved der påføres skyldneren yderligere omkostninger. Fristen skal være mindst 10 dage fra afsendelse af påkravsskrivelsen.
3.15 Inkassolovens § 11.
Uanset Inkassolovens § 10 kan der iværksættes retslige skridt mod skyldneren med henblik på inddrivelse, i det omfang overholdelse af denne bestemmelse vil medføre en nærliggende risiko for, at fordringen ellers ikke vil kunne inddrives.
3.16 Genåbning af kundens forbindelser til ydelser og services.
I tilfælde af manglede betaling, er Datalogistic.eu berettiget til at afbryde kundens forbindelser til ydelser og services. For genåbning af ydelser og services er Datalogistic.eu berettiget til at kræve et åbningsgebyr på 250,00 kr.
4. Opsigelse og misligholdelse
4.1 Kunden kan opsige sit abonnement til udgangen af indeværende måned ved henvendelse til Datalogistic.eu.
Opsigelser skal sendes til olsen@datalogistic.eu eller skriftligt til Datalogistic.eu’s adresse.
4.2 Datalogistic.eu kan opsige en kundes abonnement med 6 måneders varsel til en abonnementsperiodes udløb, medmindre det drejer sig om misligholdelse. Datalogistic.eu forbeholder sig ret til enerådigt at definere, om materiale har en sådan kontroversiel karakter, at abonnementet kan kræves opsagt med øjeblikkeligt varsel.
4.3 Datalogistic.eu kan med øjeblikkelig virkning lukke for en kundes abonnement uden forudgående varsel, såfremt kunden væsentligt misligholder sit abonnement. Et eller flere af følgende punkter kan være væsentlig misligholdelse:
- Ukorrekte adresseoplysninger, f.eks. i forbindelse med adresseændringer.
- Alle former for afsendelse eller distribution af spam fra eller via kunden.
- Spredning af virus.
- Publicering af indhold, der er af grov anstødelig karakter eller på nogen måde i konflikt med gældende dansk lovgivning.
4.4 Det påhviler kunden selv at kontrollere, at alt materiale som placeres på Datalogistic.eu’s servere overholder gældende dansk og international lovgivning om ophavsret og dermed ikke krænker tredjemands rettigheder.
5. Erstatningsansvar
5.1 Datalogistic.eu er ikke erstatningsansvarlig for tab opstået som følge af afbrydelser, forstyrrelser eller nedbrud i de af kunden erhvervede abonnementer, ydelser og services, eller tab som følge af andre forhold hos Datalogistic.eu eller hos tredje part. Dette gælder, uanset om tabet skyldes systemnedbrud eller andre forhold hos Datalogistic.eu eller tredje part.
Datalogistic.eu er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab, såsom tabt avance, driftstab, produktionstab, tab som følge af at kundens produkt, ydelse eller service ikke kan benyttes som forudsat.
5.2 Datalogistic.eu påtager sig ej heller ansvar for tab som følge af uvedkommendes adgang til kundens data og/eller systemer.
5.3 Ved midlertidig afbrydelse eller lukning af abonnement, som følge af brud på aftale indgået mellem kunden og Datalogistic.eu, erhverver kunden ikke noget krav imod Datalogistic.eu.
6. Tvister og klager
6.1 Aftalen er undergivet dansk ret. Alle tvister, der udspringer af denne aftale, afgøres endeligt og bindende ved voldgift af en eller flere udpegede voldgiftsmænd.